slecht nieuws - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Rowie Pol - WaarBenJij.nu slecht nieuws - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Rowie Pol - WaarBenJij.nu

slecht nieuws

Blijf op de hoogte en volg Rowie

28 Mei 2013 | Nederland, Sint-Michielsgestel

het is alweer een tijdje geleden dat ik via deze blog heb laten weten hoe de voorbereidingen gaan voor mijn reis. dus hier een update.

Ik ben in de mei vakantie met Marleen naar Rotterdam gegaan om mee te helpen op een AKN plek (Andere Kant van Nederland). We gingen mee helpen bij Sonshine een organisatie die samen werkt met de voedselbank om mensen die het niet breed hebben af en toe in het jaar een leuke dag te bieden. we gingen met een aantal moeders en hun kinderen naar een gigantische speeltuin met veel attracties, er was zelf een zwembad bij en ik heb samen met de kinderen een geweldige dag gehad.

zoals jullie weten hadden we een aanvraag gedaan voor een ziekenhuis in het plaatsje Yeji. vorige week kregen we helaas te horen dat dit niet door gaat omdat de vrouw die ons zou gaan begeleiden daar niet meer werkt. We vinden het beide heel jammer omdat er bijna geen projecten meer zijn bij dare2go wat met een ziekenhuis te maken heeft. maar misschien was het ook wel beter omdat buitenlandse zaken nu ook een negatief reisadvies heeft gegeven. we hebben veel contact gehad met dare2go en hebben nu misschien een ander project kunnen vinden via een andere organisatie. het is gelukkig in een ziekenhuis wat we heel graag willen en Zambia. ik krijg vrijdag een telefoontje of we onze motivatie brief morgen sturen omdat er ook veel stagiaires heen gaan. dus nu maar duimen dat ze niet in onze periode stage gaan lopen. ik hoop zo dat het nu wel gaat lukken.

wanneer ik meer nieuws heb laat ik het jullie meteen weten.

Liefs Rowie