ontmoeting van Marleen en het 2e Dare2Go weekend - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Rowie Pol - WaarBenJij.nu ontmoeting van Marleen en het 2e Dare2Go weekend - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Rowie Pol - WaarBenJij.nu

ontmoeting van Marleen en het 2e Dare2Go weekend

Door: Rowie van der Pol

Blijf op de hoogte en volg Rowie

17 Februari 2013 | Nederland, Sint-Michielsgestel

MAANDAG:
Afgelopen maandag heb ik voor het eerst Marleen ontmoet, we hadden afgesproken op Utrecht Centraal. toen we eenmaal elkaar gevonden hadden zijn we richting de stad gelopen om ergens een drankje te doen. het klikte meteen en hebben heel wat afgekletst en we hadden ook nog eens veel gemeen. we hebben nu ook afgesproken om snel nog een keer iets samen te gaan doen om elkaar nog beter te leren kennen. ik hoop zo dat dit het gaat worden en dat mijn zoektocht naar een reisbuddy hierbij ten einde is.

VRIJDAG:
Vrijdag was weer het begin van het 2e weekend van Dare2Go. dit keer met koffer op wieltjes ;) dat heb ik wel geweten na de vorige keer. ik kwam weer iemand tegen die naar dare2go ging maar nu al in de trein dus ben met haar samen met de bus naar dare2go gegaan (blijkbaar stopte daar vlakbij een bus) die avond hebben we even met de nieuwe mensen kennis gemaakt en hebben we wat lekker met elkaar gedronken.

ZATERDAG:
we zaten rond 9 uur aan he uut ontbijt, en hebben daarna als opwarmertje "krantenmeppetje" gedaan om zo elkaar namen goed te leren (vooral voor de nieuw mensen die dit weekend waren). daarna hebben we een rollenspel gedaan over verschillende culturen. na de lunch hadden we weer tijd om naar de projecten te kijken en om eventueel met onze begeleider dingen te bespreken en hebben we wat tips en informatie gekregen die belangrijk zijn voor, tijdens en na je reis. als avond eten hebben we gezellig met ze alle indiase groente curry gemaakt/gegeten en jawel de enige jongen die dit weekend er was stond achter het fornuis ;). na het eten hebben we onze "huiswerkopdracht" besproken en daarna weer gezellig gezamenlijk wat gedronken.

ZONDAG:
ook vandaag aten we rond 9 uur. als opwarmertje van deze dag hebben we Zumba gedaan echt heel grappig en leuk (op de stoep bij de voordeur) daarna hadden we 2 groepjes verteld wat onze inspiratie bron was om ontwikkelingshulp te gaan doen in het buitenland en we hadden een poging gedaan om Afrikaans te dansen. daarna hebben we uitleg gekregen over het SBOS project (is een project van de overheid waardoor wij 50% van de ticket, visum en vaccinaties terug kunnen verdienen). toen was de tijd eigenlijk al bijna om voor die dag en hebben we wat gegeten en weer alles schoon gemaakt. als afsluiter hebben we nog even groepsfoto gemaakt en zijn we richting het station gelopen.

DE TERUGREIS:
we liepen gezellig met ze 6e richting het station het zonnetje scheen Heerlijk. eenmaal om het station bleek dat ik net 1 min mijn trein had gemist dus moet ik een half uurtje wachten. maar doordat eigenlijk nog een andere trein even snel voor mijn trein zou komen was ik ook nog in de verkeerde trein gestapt omdat dat dus verkeerd gemeld was (dat was dus helemaal niet zo) ik kwam gelukkig in de trein te staan met een jonge (Wouter) die internet op zijn telefoon had en ook naar Breda moest. we zouden dus volgens de nieuwe planning uitstappen in Rotterdam Centraal en meteen overstappen op de trein naar Breda. maar onze trein had 2 min vertraging waardoor we net onze trein zagen weg rijden. maar niet getreurd we gingen gezellig wat drinken bij starbucks en als een echte gentlemen betaalde hij natuurlijk de drankjes. we zaten gezellig te kletsen toen we opeens naar de klok keken en moesten we alsnog snel naar onze trein lopen om die te halen. waar we ondertussen ook nog een Bing van GTST zagen lopen. hoe grappig. eenmaal in de goede trein ging de rest van het reizen ook helemaal goed en heb ik en nieuwe volger van mijn blog ;)

Tot de volgende keer..
Liefs. Rowie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowie

Omdat ik deze zomer naar afrika wil, wil ik iedereen op de hoogte houden hoe mijn reis naar afrika gaat en ook natuurlijk als ik in afrika ben.

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7280

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 December 2013

Vrijwilligers werk in Mpongwe (Zambia)

16 Januari 2013 - 22 Augustus 2013

Mijn voorbereiding voor de reis van me leven

Landen bezocht: