Jaeh het gaat alsnog door - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Rowie Pol - WaarBenJij.nu Jaeh het gaat alsnog door - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Rowie Pol - WaarBenJij.nu

Jaeh het gaat alsnog door

Blijf op de hoogte en volg Rowie

02 Juli 2013 | Nederland, Sint-Michielsgestel

Het is weer een tijdje geleden dat ik jullie op de hoogte heb gehouden dus bij deze weer een update van mijn reis.

ongeveer een maand geleden kreeg ik een vervelend telefoontje. Marleen (mijn reisbuddy) zei dat ze niet meer naar Afrika ging waardoor mijn reis aan een klein draadje kwam te hangen.

Na veel gesprekken te hebben gehad met mijn begeleider kwamen we bij een stichting uit (geef de kinderen van Mpongwe een toekomst) http://www.mpongwe.nl/?q=nl/node/1 zij zet zich in voor de ontwikkelingen in het dorpje van Mpongwe een dropje in Zambia. zij regelt voor studenten in Maastricht een stage in dit plaatsje. Nu was er een plekje vrij. dus je raad het al IK MAG MEE :) wat nog wel een heel gedoe was. ik moest namelijk gewoon werken tot 31 aug. maar gelukkig heb ik een hele lieve collega die mijn dienst wou overnemen en de rest van mijn diensten stond ik toevallig boventallig ;) dus nu is 22 aug mijn laatste werk dag.

Dus het regelen kan beginnen. ik heb nu al mijn ticket binnen ik vlieg 23 aug in de avond via Düsseldorf naar Dubai en vanuit Dubai naar de hoofdstad van Zambia waar ik op 24 aug aankom. en ik blijf nu niet 3 maanden maar 4 ik kom 24 dec weer aan in Düsseldorf. en heb nu al mijn eerste vaccinaties gehad. en nu nog de andere kleine dingetjes regelen.

Gisteren heb ik de andere studenten ontmoet die ook naar het ziekenhuis gaan in Mpongwe. 2 verpleegkundige die de zelfde tijd als mij daar zijn, 1 verloskundige die later aankomt en ook eerder weer vertrekt, en waar ik veel mee ga samen werken in het ziekenhuis op de kraam/premature afdeling ook gaan wij zwangere vrouwen begeleiden, 1 student van hotel school, komt na de verloskundige samen met mij een kamer delen en zij komt maar 10 weken, en nog een vrouw die maar 3 weken gaat om te zien hoe het daar precies aan toe gaat.

dus nu mag het snel 23 aug. worden. kan gewoon niet geloven dat ik straks gewoon voor 4 maanden in Afrika zit MIJN DROOM :) dit is denk ik mijn 1 na laatste update vanuit Nederland daarna hoop ik jullie een beetje op de hoogte te kunnen houden vanuit Mpongwe

X, Liefs Rowie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowie

Omdat ik deze zomer naar afrika wil, wil ik iedereen op de hoogte houden hoe mijn reis naar afrika gaat en ook natuurlijk als ik in afrika ben.

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 7270

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 December 2013

Vrijwilligers werk in Mpongwe (Zambia)

16 Januari 2013 - 22 Augustus 2013

Mijn voorbereiding voor de reis van me leven

Landen bezocht: