Het eerste Weekend - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Rowie Pol - WaarBenJij.nu Het eerste Weekend - Reisverslag uit Sint-Michielsgestel, Nederland van Rowie Pol - WaarBenJij.nu

Het eerste Weekend

Door: Rowie van der Pol

Blijf op de hoogte en volg Rowie

21 Januari 2013 | Nederland, Sint-Michielsgestel

Zoals belooft zou ik jullie vertellen hoe het eerste weekend is geweest. ik zal maar vanaf het begin beginnen.

ik ging met de trein naar delft. dit ging allemaal vlotjes. ik kwam op station delft helemaal pakt en bezakt en toen kwam de uitdaging "de goede weg vinden" rondom het station waren ze allemaal aan het verbouwen dus mijn kaartje die ik had gekregen klopte niet helemaal meer. dus na heel veel vragen kwam ik op de juiste weg terecht. heel toevallig kwam ik een ander meisje tegen die ook naar het weekend van Dare2Go ging dus het was een gezellige wandeling.

eenmaal aangekomen op de plek van bestemming werden we warm ontvangen. we kregen die avond een beetje uitleg wat de bedoeling was van dit weekend en er waren ook 2 meiden die het hele weekend met ons mee draaide en die ongeveer een jaar geleden op reis zijn geweest. we kregen die avond alvast het begin van hun reis te horen. verder hebben we die avond een film gekeken van een groep reis die paar jaar geleden was georganiseerd naar Afrika en hebben we gezellig wat gedronken en spelletjes gedaan.

De 2e dag:
we gingen gezellig met ze alle om 9.30 ontbijten. na het eten kwam een meisje die 4 jaar geleden naar Ghana was geweest haar verhaal doen. ze hielp toen mee in een ziekenhuis ze was namelijk net afgestudeerd voor verpleegkundige. ze had ook 2 hele grote foto boeken mee genomen waar we in mochten kijken, WOUW wat een mooie foto's. haha niet iedereen kon tegen de operatie's foto's die er tussen zaten. daarna was het alweer bijna middag en hebben we lekker gegeten en hebben nog een ander meisje opgehaald vanaf het station die wat later kwam. in de middag hebben we in tweetallen een creatief zelfportret gemaakt en dit moest zonder woorden. daarna moesten we elkaar voorstellen aan de groep en vertellen waarom zij zoon reis wilde maken. we hebben daarna gezellig met ze alle voor het avond eten gezorgd we aten macaroni. in de avond gingen we naar de projecten kijken en alvast een beetje beslissen welke je wil gaan doen (ik vond er 4 wel leuk, 2 van weeskinderen van 0 tot ongeveer 5 jaar, en 2 van tienerzwangerschap/ouderschap) daarna hebben we nog even gezellig gekletst en wat spelletjes gedaan.

Dag 3:
om 9 uur stond het ontbijt klaar en hebben we gezellig met ze alle ontbeten. na het ontbijt kregen we te horen wat voor het 2e weekend de bedoeling was en kregen ook wat huiswerk mee (we moeten namelijk voor een millenniumdoel een project gaan verzinnen. ik het het millenniumdoel: het verspreiden van HIV, Malaria en TBC verminderen). hierna hebben we met ze alle even alles schoongemaakt en zijn we wat eerder gestopt ivm de sneeuwval

de terugreis:
ik hoefde niet terug naar het station te lopen kreeg namelijk met 3 andere een lift aangeboden door een van de vaders. dit was wel erg fijn ivm de sneeuw. ik heb de terugreis een gedeelte terug gereisd met een ander meisje die in Nijmegen woont. tot aan Breda hebben we samen gereisd.

uiteindelijk heb ik helaas geen buddy kunnen vinden. de andere meiden wouden eigenlijk allemaal in de onderwijs of met straatkinderen. nu komt er binnenkort een advertentie op de site: www.dare2go.nl en wie weet krijg ik daar leuke reacties op dus even afwachten. het 2e weekend staat al vrij snel voor de deur namelijk eind februari ik heb er nu al zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowie

Omdat ik deze zomer naar afrika wil, wil ik iedereen op de hoogte houden hoe mijn reis naar afrika gaat en ook natuurlijk als ik in afrika ben.

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 7268

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 24 December 2013

Vrijwilligers werk in Mpongwe (Zambia)

16 Januari 2013 - 22 Augustus 2013

Mijn voorbereiding voor de reis van me leven

Landen bezocht: